Ute på farta og trengte lunsj jeg kunne ta med meg tilbake på jobb, og siden jeg allerede var området så stakk jeg like greit innom Baker Hansen. Litt tilfeldig valg altså.
De bak disken er kjempekoselige og veldig hjelpsomme for ei som ikke helt hadde bestemt seg for hva hun ville ha (les: meg). Valget falt på en lavkarbosandwich med ost og skinke (selv om jeg ikke er på lavkarbo-kjøret).
De har sitteplasser langs vinduet ut mot Stortingsgata, og lokalet er såpass koselig at neste gang har jeg lyst til å sitte der og spise/evnt drikke kaffe.
Tilbake på kontoret tar jeg sandwichen i nærmere øyesyn og tenker med en gang at dette blir en tørr og tung affære. Brødet virker veldig kompakt, som ofte blir til en "endeløs tyggeseanse". Men! Positivt overraska blir jeg når brødet ikke er hverken tørt eller tungt. Litt kompakt, men såpass saftig at det gjør overhode ingenting. Tommel opp! read more