2 of 53
From Angela's review
Feb 16, 2014
WE LOVE JAPAN. Een stukje van de rijzende zon in wereldhaven Rotterdam. Hier accepteren we alle culturen en subculturen. Dus ook Japan, anime en cosplay. We Love Japan is er dit jaar voor het eerst en dus lekker klein en gezellig. Het begon al goed met de vele verklede mensen. Allemaal karakters uit een anime serie of een manga verhaal. Ik zit zelf niet zo in de cosplay en manga/ anime dus ik herkende niemand, alleen Pikachu en super Mario. Maar dat maakt niet uit, zelfs dan kijk je je ogen uit. De meeste mensen hadden hun kostuum zelf gemaakt. Soms helemaal from scratch door flink verzamelen, naaien en knutselen. Een gozer maakte bij binnenkomst grote indruk. Het imposante kostuum zag er niet alleen stoer uit maar was ook heel mooi gemaakt. Helemaal zelf gemaakt. Hij had er ook een gevaarte van een wapen bij, zie de foto. Het was een soort ridder met head gear from hell gecombineerd met de huid van een transformer. Er was ook nog iets anders waar Japan om bekend is en dat was een Lolita contest. Dames op het podium met hun mooiste jurkjes. Sommige waren echt super mooi. Ze waren allemaal mooi maar sommige sprongen er echt uit. Onder de jurken gingen heel wat constructies schuil zoals lagen en lagen peticoats, bloomers en corsetten. Aansluitend was er ook nog een loterij waarbij het entreekaartje het lot was. Voor de gekostumeerde bezoekers was er ook een contest. Verder waren er nog verschillende workshops zoals Japans. En een bazar met kraampjes. Er was van alles, kleding, accessoires, haarstukken, etc. Alles wat met cosplay te maken had. De laatste activiteit was het dating event. Een lange rij tafels en stoelen met de vrouwen aan de ene kant en de mannen aan de andere. De vrouwen mochten blijven zitten, de mannen moesten na 7 minuten telkens een stoel opschuiven. Het was babbelen, kijken of er een klik was en go! Ik weet niet hoe het de rest vergaan is maar voor mij was het meer gezellig chatten met strangers and having a blast dan echt een date zoeken/ vinden. Het was meer Happy Hour maar dan zonder alcohol en in een hostel in plaats van een kroeg! Heb nog als tip mee gekregen dat ik als beginnende anime kijker met Naruto moest beginnen. Heb nog een link naar een site gehad. Is dat niet handig? Op het laatst was er nog een disco. Eerst was er J-pop ( Japanse dansmuziek) daarna was het van alles en nog wat en dan weer J-pop. Was heel gezellig en de muziek was goed te doen. De dag en avond waren gezellig en chaotisch en lekker spontaan. De sfeer was relaxed en de mensen ook. Er was een super goeie sfeer. Ik heb gelachen, lekker gekletst,gedanst en gedold. En aan het einde nog sushi meegekregen als vrijwilliger. Nice! Als je meer wilt weten over de organisatie die We Love Japan mogelijk heeft gemaakt: https://www.facebook.com/stichtingcultuurprojecten. Ze gaan ook dingen doen over andere landen, dus niet alleen Japan. Als je meer wilt weten over cosplay: https://www.facebook.com/groups/CosplayinJapanandParis/ read more































