In de herfstvakantie maken wij voor het eerst echt kennis met Fun Forest. Na een telefoontje leren wij dat wij via internet moeten boeken en betalen. Om 14:45 uur melden wij ons bij de balie. Het tuigje moeten wij aantrekken aan de hand van instructies die op een bord staan. Als wij onze helmpjes komen ophalen controleert de dame achter de balie of de tuigjes goed zitten. Bij het parcours krijgen wij klim-, klauter- en slingerinstructies. Het komt er op neer dat je - om de veiligheid te waarborgen - continue twee veiligheidshaken in tegenovergestelde richting aan het vast- en loshalen bent. Als je de regels negeert of gevaarlijk gedrag vertoont, kun je een waarschuwing krijgen in de vorm van een oranje helm.
Van 15:00 tot 17:30 uur worstelen wij ons door drie parcours heen. Bij het laatste parcours zijn wij als laatste vier nog in het parcours, het wordt al schemerig en dat maakt het geslinger door de bomen extra gaaf. Een leuk "me Tarzan, you Jane-avontuur" in het Amsterdamse bos, waar ik de volgende dag wel wat zware armen aan over heb gehouden...
N.B. Fun Forest is vanaf 1 november gesloten en gaat ergens in maart/april weer open. Check de website. read more