Brasserie op de Grote Markt.
Wat gedateerd interieur en publiek (no offence!). Denk aan oudere koppels voor hun koffie met dessert of kindjes met hun ouders voor een ijsje, toeristen voor een dagschotel en de vaste lokale stamineeklanten voor een frisse pint.
Lekkere bieren aan goedkope prijzen, hapjes, gerechten..
Het was het enige dat open was 's morgens met het Carnavalweekend dus wij ontbijten daar een klein ontbijtje (6.5 euro): koffie (mét macarone - tof en origineel!), lekkere malse croissant en smakelijk sandwichje met kaas of hesp of salami.
Ook wilden we nog eitjes, maar dan moesten we wachten tot 9u30 op de kok.
7.5euro boerenomelet met slagarnering en 5.5 euro voor roereieren met spek en kleine broodjes met boter. Grote portie maar ietwat te zoute roereitjes.
Vriendelijke en snelle bediening en ja het zit er toch snel vol!
Het is ook een museum, maar het was me niet geheel duidelijk hoe je dit dan concreet kan bezichtigen...ik vermoed door de gang naar het toilet daar boven de grote mooie houten draaitrap, maar dat hebben we verder niet onderzocht.
Als je binnenkomt, heb je links de "gelagzaal", voor je ook nog stoelen en tafeltjes en rechts de toog waar ook een groot tvscherm (sportzender) hangt.
Als je links zit, kan je door het glazen sas die tv bekijken...ikzelf ben geen fan van tv's in zaken zoals dit..maar dat is mijn mening.
Een goedverdienende drukke zaak die van vroeg tot laat open is op een strategische hoek van de Grote Markt. read more