Het door Dudok ontworpen gebouw voor de Hollandse Bank Unie (in Rotterdam door iedereen HBUgebouw genoemd) heet na vertrek van de bank nu Erasmusgebouw en wordt gebruikt voor het verhuur van flex-kantoorruimte. Op de parterre zat een soort kantine tevens werkplek. Recent heeft de Gemeente uitgesproken dat er weer een publiek caferestaurant moest komen, net als vroeger toen het terras aldaar een echte topper was.
De uitbater heeft 2 maanden terug zijn vergunningen behaald en is enthousiast aan het transformeren. Leuke kaart met koffies en broodjes (de bedoeling is dat het een echt restaurant gaat worden). Niet duur en zag er goed uit. Wij hadden geen tijd want waren aan de Dag van de Architectuur bezig en gingen het gebouw door met een gids.
De locatie is prachtig met die boogvorm vol ramen. Gekscherend zei hij al het lijkt wel of de Euromast in de grond is gezakt: zelfde panoramische beleving. Het terras wordt Frans aangekleed en komt ook binnenkort. Ik hoop dat het net zo aanslaat als in de oude gloriedagen!! read more