





3 of 6
From Mister's review
Aug 4, 2015
Det här stället hade en gång i tiden bra klass men det märks att stället har changerat till det sämre. På deras youtubekanal ser man filmer där det finns studsmatta i vattnet på badplatsen och även ett nät som håller borta maneter mm. Men när vi är där i början på augusti så finns inget av detta på badplatsen. Det är fullt av alger och tång, något som tidigare städades bort. I de röda stugorna vid vattnet så lovades det att det skulle finnas en diskmaskin men i stugan våra vänner fick så heter det att diskmaskinen är trasig, men ingenstans hittar vi någon plats där en diskmaskin skulle få plats på. Badplatsen ligger ca. 760 meter från campingen och i vanliga fall så kommer personal ner och säljer glass från en flakmoped, men nu i augusti så säljs ingen glass trots fint väder, vilket är ledsamt för barnen. På hemsidan visas någon typ av spelhall med olika spel men någon sådan finns inte heller längre. Ett lekrum för de minsta finns dock och en fotbollsplan utan nät omkring, vilket gör att fotbollen ofta hamnar i sunkigt kärrvatten. Bredvid fotbollsplan finns det även en stor klätterställning till alla barns förtjusning. Utanför expeditionen finns en stor lekplats men fiskebåten som var så populär är borta men istället så finns det en uppblåsbar madrass att studsa på istället. Det som har hänt sedan vi var här sist (för 5 år sedan) är att stugan i bergsbyn som vi bor i har blivit ommålad men ingenting annat har fräschats upp. Varmvatten hade vi bara under tiden vi handdiskade sedan var det kallt vatten i stugan resten av dagen. Ni som tänker köpa wi-fi från Telia och använda det under er vistelse... gör inte det!!! Wi-fin är under all kritik. Den kopplas ner hela tiden och räckvidden är urusel. Absolut inte värt pengarna. Har ni dator eller ipad med mobilt bredband så tar med er det istället, annars blir ni grymt besvikna. Stugorna i bergsbyn är fruktansvärda att sova i så fort temperaturen överstiger 18°, vilket den gör ofta sommartid. Hela stugan blir då fruktansvärt varm. Att ligga uppe på loftet och sova är då inget alternativ. Du svettas som en gris och luften är het och kvalmig. Det är precis som luften står stilla däruppe trots vädring och öppna fönster. Som förälder kan du garanterat räkna med att barnen inte vill sova däruppe utan det blir ni vuxna som får göra det. Någon typ av luftkonditionering finns överhuvudtaget inte i stugan. Servicen på expeditionen är bra när man får den. Oftast är det bara en person som står där och den personen skall även klara av kassan i matbutiken, något som kan leda till långa väntetider. Men Solvik first camp är ett ställe som vi trots allt alla fortfarande gillar. Men uppdatera hemsida och youtube kanal att verkligen visa vad man har att erbjuda på campingen. Ta hellre bort det som inte längre finns kvar. Hörde från många gäster missnöje med detta. Solvik kan även fräscha upp badplatserna en hel del genom att ta bort tång och dylikt på de platser där bryggor och trampolin finns. Att studsmattan inte fanns kvar på badplatsen var många föräldrar rejält missnöjda med. Det arrangeras inte heller mycket aktiviteter för barnen (i början på augusti månad). Något som är lite trist. Tycker även att priserna kunde justerats något neråt med tanke på vad man får (tänker på stugorna i bergsbyn) för pengarna. Med lite uppskärpning så kan Solvik åter bli en toppencamping. read more

