12 of 13
From Monica's review
Feb 21, 2015
STAAL, Ik geef je een 4.5!! Why?! Omdat je een originele hotspot in Haarlem bent, ik je makkelijk kan vinden aan de Gedempte Oude Gracht, je een heerlijke (biologische) kaart hebt met eerlijk eten uit de streek en waar ambacht wordt bedreven. Eigen gemaakte soepen, taart, worst of patés. Voor STAAL geen probleem! Het pand is mooi, modern maar oh zo gezellig! Ik houd van je open toegankelijke sfeer, de open keuken waar gekookt wordt volgens de Middellandse Zee, de mini- bibliotheek waar wij boeken uit mogen lenen, de afwisseling in de kaart, je passie voor voeding, maar ook cultuur en de vriendelijkheid van de medewerkers. Je bent een plek waar kinderen zich op hun gemak voelen en waar ook de ouderen jouw erg toegankelijk (zullen) vinden, waar mensen met een voedselallergie of intolerantie welkom zijn en waar je lekker met een laptop kunt zitten. Gratis Wi-Fi en Stopcontactdozen niet te weinig. Je vind ze bij jouw onder je voeten (in de vloer)! STAAL, je bent een combinatie van het mooie! Een plek waar Frank Meester elke maand 2 gasten ontvangt die een link hebben met de filosofie, onze prachtige stad Haarlem of het culinaire bij 'STAAL meester'. Inclusief Live muziek en een hapje! Dat moet ik nog op mijn lijstje zetten. Of dan het initiatief van H. De Vries Boeken om te lezen en bij jouw te eten: 'Eat & Read' waar een boek en culinair eten worden gecombineerd. Zo sta je nog open voor meerdere evenementen waar iets speciaals aan is. Leuk en origineel! Je bent gedoopt tot een hipshop, waar je lekker kunt lunchen & brunchen tot 16 uur! Ik vond de chocoladetaart echt de lekkerste van Haarlem! De medewerkster was verbaasd dat ik hem met mijn vriend helemaal op had gekregen. Wij wilden er best nog eentje hoor. Of dan de salade met zwarte linzen, verschillende rode bieten, komkommer, courgette en geitenkaas. Hij was heeeerlijk! Hij vulde, maar was niet te machtig. Ook kunnen wij elke donderdagavond en vrijdagavond aanschuiven bij jouw voor een Table d'Hotes: een 3- gangendiner voor €25. Dat noem ik gastvrij. Je zegt echter wel: 'eet wat de pot schaft', maar je kookt elke keer uit verschillende kookboeken. Hoe leuk! Reserveren raad je wel aan, want het kan wel eens druk worden! Een verbeterpuntje is wel om wat vaker te vragen of we nog wat te drinken willen hebben. Als het druk is duurt de wachttijd voor een lunch ook wat te lang. Dat wil niet zeggen dat de wachttijd het niet waard was. Misschien wat meer hulp in de keuken? Al hoewel deze niet zo groot is. Ik roep maar wat. Verder vind ik je een topper! Ik kom vaker terug. read more














