Horrible experience. I reached out to Motorland Auto Sales Inc. regarding a vehicle that they had for sale sometime last month. My initial contact there was Mathew. As I live in Calgary, I had my cousin go do a visual inspection of the vehicle. Following the visual inspection, I asked to take the vehicle for an inspection by the BMW delearship. I was told that there would be a refundable $500 hold on my Master Card while the vehicle was to be taken away for the inspection. The inspection revealed some concerns and the dealership indicated that they could fix those issues. I asked if there would be warranty on the vehicle and they promised that there would be warranty on the vehicle. They went ahead and held another $1,000 before sending me a bill of sale.
When I received the bill of Sale, I noticed that there was no indication of the form of warranty discussed. Infact they checked off the box that indicates no guarantee. I asked why they did not commit to providing warranty and their response is attached and also pasted below:
I immediately developed a cold feet and lost confidence in the dealership's commitment to the words of its staff. I had to ask myself, how am I confident that they will indeed complete the repairs they promised to do. I decided that I would not proceed as I was uncomfortable. I requested that the funds be returned and They responded and said I would loose $1500 Even though I had not Signed bill of sale for the transaction. The Bill of Sale clearly reads that the transaction is final when it is signed. I never signed it and they believe that I was just making excuses to get out of the transaction. They couldn't not comprehend that my reason is valid. They could not comprehend that there was such a trust issue surrounding the response below and they tried to force me to close the deal. They wouldn't take the advise of James from Used Car Dealers Association of Ontario See correspondence with the Used Car Dealers Association of Ontario. I haver reported to OMVIC and other agencies. Avoid these folks
From: James
Date: Wednesday, November 1, 2017 at 8:18 AM
To: "motorland111@gmail
Cc: "ayo"
Subject: RE: Motorland Auto Sales Inc. Consumer Complaint
Follow up
James
Legal Services Director
Used Car Dealers Association of Ontario
230 Norseman Street, Etobicoke, ON
M8Z 2R4
p: (416) 231-2600; 1 (800) 268-2598
fax: (416) 232-0775
From: James
Sent: Tuesday, October 31, 2017 3:24 PM
To: 'motorland111@gmail"
Cc: 'ayo"
Subject: FW: Motorland Auto Sales Inc. Consumer Complaint
Importance: High
Dear Mr. Markhevka,
When I spoke to this customer on Oct. 18th he said he left a deposit but did not sign the bill of sale. I told him my advice to a dealer who has a deposit on an unsigned bill of sale is simply to refund it. Sometimes dealers take my advice, sometimes they do not.
My question is twofold:
1. Do you have the customer's signature on the bill of sale?
2. (a). If you do, will you refund the deposit anyway,
(b). If you do not, will you take my advice and refund it?
Please let me know either way.
James F.
Legal Services Director
Used Car Dealers Association of Ontario
From: ayo
Sent: Tuesday, October 31, 2017 3:15 PM
To: James
Subject: Motorland Auto Sales Inc. Consumer Complaint
Importance: High
Good Afternoon,
I spoke with you sometime last week regarding my experience dealing one of the dealerships associated with your organization and you had suggested sending you an email.
Background:
I reached out to Motorland Auto Sales Inc. regarding a vehicle that they had for sale sometime last month. My initial contact there was Mathew. As I live in Calgary, I had my cousin go do a visual inspection of the vehicle. Following the visual inspection, I asked to take the vehicle for an inspection by the BMW delearship. I was told that there would be a refundable $500 hold on my Master Card while the vehicle was to be taken away for the inspection. The inspection revealed some concerns and the dealership indicated that they could fix those issues. I asked if there would be warranty on the vehicle and they promised that there would be warranty on the vehicle. They went ahead and held another $1,000 before sending me a bill of sale.
When I received the bill of Sale, I noticed that there was no indication of the form of warranty discussed. Infact they checked off the box that indicates no guarantee. I asked why they did not commit to providing warranty and their response is attached and also pasted below:
I immediately developed a cold feet and lost confidence in the dealership's commitment to the words of its staff. I had to ask myself, how am I confident that they will indeed complete the repairs they promised to do. I decided that I would not proceed as I was uncomfortable. I requested that the funds be returned and They responded and said I would loose $1500 Even though I had no Signed bill of sale for the transaction. The Bill of Sale clearly reads that the transaction is final read more