Ik heb iemand meegenomen uit eten waarbij de prijs een belangrijke rol speelde. Ik heb naar restaurants gekeken in Oisterwijk en een van deze restaurants was proeflokaal Bregje. Deze review zal in 5 categorieën worden opgedeeld: service, uiterlijk, voorgerechten, hoofdgerechten en als laatste desserts. Uiteindelijk wordt het op het einde samengevat.
- Service:
Wij hadden een aardige serveerster, maar het duurde zeer lang voor onze keuzes gevraagd werden en daarna duurde het ook nog heel lang voor het eten daadwerkelijk bij ons was. Nadat wij hadden besteld, werden er drie andere tafels gevuld met klanten. Zij hadden hun hoofdgerecht voor dat wij die ontvangen hebben. Verder is geen enkele keer iemand aan tafel geweest om te vragen of alles naar wens was. Wel is er twee keer gevraagd of wij nog iets extra's wilden drinken. De thee die ik besteld had, kwam niet en toen ze voor de tweede keer langskwam moest ik wederom vragen naar mijn thee. Daarna werd mijn thee vrij snel geleverd. Het kan dus wel.
- Uiterlijk
Wij kwamen aan in een ruimte waar de tafels ondersteund werden met onderzetters. Van buiten zag het er nog wel prima uit, maar binnenin moet er zeer veel verbeterd worden. De stoelen waarop wij zaten, waren oud en zagen er niet al te best uit. Wederom zeer teleurstellend.
- Voorgerechten
Als voorgerecht hebben wij krokante sushirol en gegratineerde champignons genomen. Wanneer je sushi gaat frituren dan weet je zeker dat je alleen de gefrituurde korst nog zult proeven. Dit was ook echt het geval. Het was de enige echte smaak die eruit was te halen. De champignons daarentegen zaten in een knoflookbotersaus. De saus was een halve seconde wanneer hij in je mond zat te proeven en daarna was de smaak weg. De saus was ook niet in de champignons getrokken. De champignons waren wel goed gaar, maar ze hadden gewoon niet echt veel smaak. Ze hadden de saus in de champignons moeten laten trekken. Vrij jammer.
- Hoofdgerecht
Het hoofdgerecht was het meest teleurstellend. Wij hadden gekonfijte eendenbout en een kipsaté. De eend was niet gekruid. Hij was wel goed gaar, maar hij smaakte gewoon nergens naar. Ik had mijn sinaasappelsaus geruild voor een pikante paprikasaus, maar de saus was ijskoud. Als ze er een lepeltje in hadden gedaan was het een ijsje geweest. De kip smaakte goedkoop. Vlees kwaliteit nul. Buitengewoon teleurstellend. De satésaus was echter prima. Verder kregen wij een salade en frietjes bij onze maaltijd. De salade was prima. Er zat niet teveel saus op en ik als iemand die nooit salades eet kon hem prima eten. Helaas waren de frieten niet zo goed. Waarschijnlijk waren de frieten van de MCDonalds nog beter geweest. Ze waren slapen, geen smaak en bijna geen zout. Jammer, jammer. Wel een goede salade.
- Desserts
Ik durfde het bijna niet meer te proberen, maar ik heb het toch gedaan. De bestelde toetjes waren een fruitsalade en een New York cheesecake. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben er honderd procent zeker van dat het gewoon geblikte fruitsalade is. Het smaakte echt alsof het net uit een blikje kwam en wat spuitbus slagroom overheen is gegooid. Als ik dat had gewild, dan was ik gewoon naar de supermarkt gegaan. De New York cheesecake was erg lekker, maar de saus was verschrikkelijk. Het smaakte alleen maar veel te zuur. Ik kon geen smaak proeven omdat het alleen maar zuur was. Als je de saus negeerde, was de cheesecake erg lekker. De bodem was heerlijk.
- Eindoordeel
Ik kan dit restaurant niet aanraden. Er is gewoon nog veel te veel mis met het restaurant: het is goed niet georganiseerd, het eten is niet goed, de service is te minimaal, ik heb geen zin om een avond lang te wachten en ik ben niet bereid 12,50 te betalen voor een New York cheesecake. Ik heb echt mijn best gedaan om ervan te genieten, maar dit lukte gewoon niet. Kijk hoeveel een cheesecake waard en een salade waard zijn minus een zeer lange wachttijd, dan weet je wat ik de waarde vond van mijn ervaring. read more