Fire lidt små stjerner til Falafel Factory. Jeg elsker deres kreativitet og nytænkende måde at lave falafler, men jeg savner lige det lille ekstra.
Unden ugens indtjekningsbonus fik jeg smage deres falafelsandwich to gange, og fik smagt alle de tre falafler de serverer: rødbede/ingefær, gulerod/chili og brokkoli/citron. Jeg har også smagt lidt forskelligt at deres salater og spreads inde i min sandwich. Først vil jeg lige give en klap på skulderen for selve brødet, det smager simpelthen så godt! Pitabrød er ud, og lækre, hjemmelavede(?) fuldkornssandwichbrød er ind.
Hvis jeg kommer tilbage igen, så kommer jeg til at vælge en sandwich med rødbede/ingefær falafel, deres almindelige hummus (den med gulerod er alt for spicy synes jeg!), sammen med tahin, kålsalat og olie. Dette er fantastisk lækkert. Jeg synes nemlig at de to andre typer falafler var lidt kedelig, specielt den med gulerødder.
Det er et søskenpar som står for stedet, og de har selv siddet hjemme og testet ud alverdens variationer. Alle deres falafler er lavet udelukkende på grøntsager og belgfrugter, de er glutenfri og veganske, så alle kan spise dem. Jeg synes dog de mangler lidt sprødhed, men det er jo selvfølgelig fordi de er uden æg og mel :)
Jeg har været her inde samtidig med ca. 20 stk begge gange, og alligevel fik jeg min sandwich efter ca 10 minutter. Dét er meget imponerende. Jeg synes dog deres priser generelt ligger i den høje ende, men man får nogle virkelig gode råvarer her inde, langt over standarden man ellers finder på Nørrebro. Det er mad som minder om noget jeg selv ville tilberedt hjemme, hvilket både er godt og skidt. Altså, jeg tager jo ikke ud for at spise mad jeg selv nemt kunne lave, men så ved jeg jo også at det smager lækkert, kan man sige ;)
Absolut et godt sted med høj kvalitet i et mylder af dårlig kebab og overstegte falafler. read more